Thursday, February 3, 2011

khidmat layanan feri pinang..bagus ke????










Apa perasan korang ..klu korang tanya elok2 kena maki2..klu aku, rasa nak bagi penumbuk je sebiji..tp pikir sebb orang tua..kena la hormat..Cerita dya mcm ni..aku ni firstime naik feri pegi  pinang ...sebb aku ni baru ja pindah pinang..jd aku pun  tak taw cara nk guna perkhidmatan ni lagi.. al- Kisah bermula:


Aku turun dari bas ekpres berjlan dengan senyum mesra..sbb dapt balik kg.aku pun cari la dekat mana nak naik feri..akhirnya aku nmpk disebelah belakang stesen bas..aku pun berjalan relek sehabis relek...smpi kat sana ada pintu penghlng..jd kena bayar dulu...bru leh masuk..ada penjaga kat situ..

dialog  antara aku dan dia


aku            : pakcik nak naik feri ni nak kena bape ringgit..( sbb xde tulis tanda harga)
pekerja      : hang ni xpernah naik feri ka( nada marah)..seringgit dua kupang..duit syiling ja boleh..
aku            : saya tak da duit syiling..kat mana sy nk tukar..
pekerja      : hang nmpk tak kaunter tu..tu tmpat tukar duit syiling..banyak tanya tul hang ni..da      
                     tukar baru dtg sini...( suara mara2)
aku            : hei orng tua ni...stgi mkn penumbuk jgk kan..jawb elok2 xboleh ke..aku dah la penat                                            
                     ni...wat the f**k orang tua ni..( dlm hati je aku ckp..ye la tmpat dya)       
  
kalau kerja tu buat cara kerja..da tu kerja ko, jaga kaunter pintu masuk..jaga la elok2.....baru je jaga pintu blagak pulak..kpada pihak pengurusan..sila la pantau pekerja dari semasa ke semasa...biar ada displin skit..kalau pelancong datang..memalukan negara je...

11 comments:

Lulu Amira said...

bagi je sibijik!!hahha
nasihat..

atiEy_[azHa] said...

amboi, awat loklak sangat. hee~

yanarab said...

pernah naik jgk dlu kecik2..huhu.
sabar2..

ieMa ackLes said...

tampar je laju2 klau orang tua macam 2..
selalu gak kena dgn orang y keje xseberapa tp belagak je lebih..
budi bahasa budaya kita la sangat...

eyna azmi said...

tak mesra alam betol pakcik tu ...kan

Fatin a.k.a. Aten said...

kalau aten pun menyirap jgk la.. sabo jela, kot pakcik tu tgh stress anak x dpt balik kmpung.. agagaa

anamizu said...

aah pkcik tu mmg kuang ajaq!!
cik ana pun penah kene cmtu mase stdy usm dlu..cik ana sound blik pkcik tu.."xleh ckp kasaq lagi ke pkcik??" ha ambek kau pkcik..gitu je cik ana bagi..sapa soh xdak adab..haha

recent post : |PILIH KASIH perlu ke???|

muslim said...

hahahaha...

misz FaTiN said...

kuang ajaq nye lyn pelanggan mcm tue.. xpatut betul..

saraeisyabalqis said...

dy penat kut:)

muslim said...

mis fatin: mmg kurg ajar org tua tu
saraeisyabalqis: pnt kut..tp aku ag pnt..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...