Thursday, February 17, 2011

berita oh berita...argghhh bosan

Tidak dapat dinafikan berita amat penting dalam kehidupan manusia zaman sekarang..tanpa berita manusia akan terpinga-pinga apa yang terjadi..sama juga dengan politik..politik amat penting dalam setiap kehidupan manusia..politik juga penting dalam menentukan daulat Negara itu sendiri..tanpa politik  rakyat  tidak akan bersatu…sapa yang kata politik tidak penting..itu lagi teruk..  tapi itu bukan yang aku nak ceritakan..tapi pasal berita..adoyaii berita yang dipersalahkan juga..

aku  bosan hendak mendengar dan melihat berita sekarang..terlalu banyak sangat cerita pasal politik membuatkan aku jadi muak pada berita..cukuplah sekadar diatas surat khabar….jangan la sampai media elektronik pun nak cerita pasal politik.. berita dah la sekejap…dekat separuh berita cerita dan tunjuk  pasal politik 3  buah negeri…cerita la benda yang lebih banyak kearah  menjana otak masyarakat supaya lebih kehadapan ke cerita pasal isu dunia  ke...ini cerita kelemahan negeri dalam Negara ini sendiri…cerita dya…pasal kedah.pinang.dan Selangor…ada je masalah yang cuba diperkecohkan secara besar-besaran..berlarutan seminggu..lepas itu senyap…cerita masalah lain pulak …kira setiap minggu ada masalah la...negeri lain bersih dari masalah ke ?? zero masalah ke??kdg2 aku tengok mcm nak melagakan kaum....jangan la over sangat..meluat masyarakat nanti….duk cerita negeri tu je…….

Last2 aku tutup..bukak internet…cari benda yang lebih manfaat untuk tahu mana yang lebih benar…aku dah la tak de astro..kesian betul aku..

11 comments:

Miss Tira said...

kalau ada astro tgk berita dekat Astro Awani 2x5 jugak beritanya. Semua pasal politik. Kerajaan dah beli berita tu untuk publisitikan kehebatan mereka pada masyarakat. Lebih2 lagi nak dekat pilihan raya.

Solutionnya adalah bahagikan berita kepada dua. Satu siaran berita hanya untuk politik sahaja dan satu lagi terarah kepada isu kemasyarakatan.

muslim said...
This comment has been removed by the author.
muslim said...

mmg itu strategi mereka..tapi slap langkah orang meluat...dah xde cita politik lain ke nak wat..thz fo ur comen..hehehe..last2 tgk dvd je

kiwi said...

kiwi tak tengok berita, tak baca paper. aman rasanya :p

zianaRizz said...

bosan dgn politik skg yg enth pape.. :P

Sophie Al-yahya said...

selalunya mmg banyak politik.tp akan bertambah byk bila hampir dgn pilihanraya.. propaganda..propaganda..

muslim said...

nk buat mcm mana..nk menang..kena cerita mcm 2 la..

A'IM said...

dah lama tak tengok berita..

muslim said...

aim: no komen..hahaha

O Randa Blěg said...

Ya la.. bagus tengok Doraemon atau Spongebob..

muslim said...

o randa bleg: haha..tu mmg feberet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...