Wednesday, January 19, 2011

wanita dan isteri??masalah??



Hari ini aku da input story yang berguna gak la nk cite untuk kaum wanita...sbgai satu panduan masa akan dtg..ye lar kite bukannye tau pe akan jadi masa akan dtg..allah yang tentukan..Pada hari ini aku belajr subjek sosial perubatan..so banyak kes aku blajr  tntg kaum wanita yang stress sebb ditinggal kan suami....atau hilang suami ke alam yang lain..maksudnye mati la..kadang2  kesian jugak aku kat kaum wanita ini.

Contoh kes,dahulunya si isteri bekerja gaji yang agak hebat  lepas tu berenti selepas kawin..sbb suami suruh jaga anak2..tp pe yang terjadi skunk berlaku penceraian  ...anak2 pula dalm proses membesar..mesti ada timbul konflik dalam hati wanita tu ...tul tak??disini aku nk btaw la pe konflik yang berlaku....korang cuba bayangkan bagaimana peritnya wanita itu untukk mengharungi kehidupan tanpa suami disisi..ye la selama ni betul2 bergantung  atas pencarian sumber rezeki dari suami tbe2 suami pula wat hal...kesian kan..nak mintak kerja  pun susah..ye la da tua bukan senang nak dpat....klau yang laki meninggal tu mugkin selamat jika laki dye goverment ataw  ade wat EPF..Tp kalau yang xde??kesian kan..stress wanita tu..

*so pandangan aku untuk kaum wanita ..klu yang kerja tu ok ..jgn la berenti..sebb kita tak taw pe akan terjadi masa akan dtg..segala2 mungkin terjadi tanpa dirancang..so pikir2 kan la..bagi yang mmg tak bekerja sebelum kawin tu cbe wat satu bisnes yang halal bagi menjamin diri masa akan datang*

mintak maaf  klu slap pandangan...hehehehehe..tp kerja tu jgn la smpi tak ingat suami dan anak2...pandai2 la ye

1 comment:

CHERIEE's mum IEDA blog said...

best juga baca cerita kamu nie ya...bagi wanita yg bekerja tu jgn lah buat keputusan yg terburu-buru fikir dahulu kebaikkan dan keburukkannya dulu....baru bertindak.Nasihat untuk wanita yg bekerja nie jgn lupa tanggung jawab sebagai isteri dan ibu kepada anak-anak.Air tangan kita... membuatkan keluarga sentiasa mengingati dan menyanyangi.INSYAALLAH....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...