Saturday, January 22, 2011

merajuk..mengapa teman wanita merajuk??




Haloo.. ari ni aku nk btaw serba sedikit la mengapa orang perempuan kuat majuk..Semua orang ada sifat merajuk..tak kira la laki ke pempuan…aku pun sama…kecik2 dlu pun aku kuat merajuk gak..klu tak dapat mainan..ye la aku mana da money nk bli mainan..jd aku merajuk untuk buat protes..last2 mak aku bli gak..hehehe..ni kisah aku…korang pun mesti ada jugak majuk..Merajuk banyak definisi..ada yang majuk untuk protes…ada yang majuk sebb diri rasa tidak dihargai macam2 la.…dekat sini aku nk bagitau mengapa kaum hawa suka merajuk..klu slah…ampun ye..hehehhe


Dalam kajian yang dijalankan terhadap lebih 100 responden berusia antara 25 tahun hingga 47 tahun itu, didapati jawapan responden wanita hanya difokuskan kepada aspek kekeluargaan dan sikap pasangan mereka, dan tidak ditumpukan pada aspek rakan serta kerjaya. Ada responden wanita yang menyatakan mereka mudah berkecil hati apabila teman lelaki atau suami mereka tidak memuji masakannya atau memuji wanita lain di hadapan mereka.....


Mengapa teman wanita merajuk??. 
>Tidak sensitif terhadap perasaan wanita yang prihatin dalam sesuatu perkara dan pasangan hanya memandang remeh segala pandangan dya.
>Tidak peka pada hari-hari istimewa pasangan dan kena diberitahu pada pasangan mengenai hal itu. Contoh nye anivesari, bufday..dan mcm2 la..
>Memuji wanita lain di depan teman  wanita. Muka dye mesti tensen..(dalam hati dye  aku pun nk puji  gak)
>Tak puji  mengenai imej dan personaliti teman wanita dan membandingkan dengan wanita lain.
>Tidak menjamah atau makan makanan yang disediakan kerana dirasakan tidak sedap atau tidak kena selera. So mkn je dlu..
>Kedekut dan tidak suka mengeluarkan belanja untuk keperluan teman wanita.(tp kalu lebih2 tensen gak..hahaha..kena lak tgh2 bulan)
>Tidak suka berhubung dengan telefon dan message (SMS) jika ada kerja luar atau pergi mana2 la.sebb orang pempuan ni mesti fikir betui ka laki aku ni..
>Beri pujian dan senyuman yang mesra untuk orang lain, tetapi dengan pasangan tidak buat mcm tu..
>Tidak membela teman wanita jika ada orang kutuk dya..tapi jgn la sampi bertumbuk.

tu je la kot yang nk btaw..bye2..

sumber gambar google
sebahagian dipetik dari http://www.jodoh4u.com

14 comments:

Bella said...

kamoo cmn plak??buat ke ape yg kamoo tulis tu??huhu

muslim said...

hehehehe...of coz taw...

dyg said...

bagus info ni..^^

muslim said...

hehehehe

Encik Peluang said...

kenapa laki asyik kena pujuk...hahhh..jawab2

muslim said...

sbb nk bli brg msti dye pujuk...diowg msti nk pow...jadi kena pujuk kaw2 la..hahaha..aku pun xtaw..

Hyun Ae said...

laki mmg susah nak phm isi hati pompuan..mcm i bole dulu die puji gurl lain depan i...tension la!

Anonymous said...

Excellent way of explaining, and fastidious piece
of writing to get facts concerning my presentation subject matter, which i am going
to convey in university.

Take a look at my web-site; Bench Craft Company advertising agencies in atlanta jobs

Anonymous said...

I'm not sure why but this blog is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll check back later and see if the
problem still exists.

Review my web site - subzero refrigerator & appliance repair Valrico

Anonymous said...

I'll right away snatch your rss feed as I can't to find your
email subscription link or e-newsletter service.

Do you have any? Kindly permit me recognize so that I may just subscribe.
Thanks.

Here is my web-site cerbal palsy

Anonymous said...

Hi, always i used to check webpage posts here in the early hours in the dawn, because i like to find out more
and more.

Also visit my web page ... butternut squash

Anonymous said...

bookmarked!!, I love your website!

My homepage :: Bench Craft Company advertising techniques transfer

Anonymous said...

Hey there! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard work due to
no backup. Do you have any solutions to stop hackers?


Here is my web site ... home equity loan versus line of credit

Anonymous said...

smokeless cigarettes, electronic cigarettes, e cigarette reviews, electronic cigarette, ecigarette, e cigarettes

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...