Friday, May 6, 2011

sajak kepada ibu ku.. i luv u mum

semua orang mempuyai gelaran terhadap ibu masing-masing, ada yang memanggil ibu, umi ,emak ,mama, mumy, mum.. tak kisah la apa sekalipun..

kita boleh menelefon kekasih kita setiap hari..namun bolehkan kita menelefon menanyakan khabar terhadap ibu kita setiap hari??tepuk dada tanya selera..

satu perkataan ibu sihat hari ini?? sudah cukup membuat ibumu gembira..

sajak ini aku cipta sendiri untuk emak ku yang tidak pernah jemu mendidikku sehingga aku menjadi insan yang berguna..

bagiku tidak ada istilah sambutan hari ibu pada tarikh tertentu..bagiku hari2 adalah hari untuk ibuku..


 sajak untuk emak ku..

emak,

aku masih ingat
dulunya  engkau  menangis kerana perbuatan aku,
aku masih ingat
dulu engkau banyak berkorban
apa saja demi  aku,

emak..
dulu ku rajin melawan suruhanmu
menolak dengan penuh pelbagai alasan
namun emak
masih bersabar,
masih menyayangiku,

emak,
diriku mohon maaf
ampunkan dosa-dosaku
atas kesilapan diriku sewaktu dahulu
kini aku sedar betapa indahnya
mempunyai emak disisiku

emak……..!!!!
diriku  mengucapkan terima kasih

mendidikku
mengajarku
sehingga aku menjadi seperti sekarang
dan akan terus ingat melafazkannya
sehingga akhir hayatmu,

1 comment:

Anonymous said...

Selamat hari ibu. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...