Monday, May 2, 2011

adoii..pening aku isu-isu sekarang..kahkahkah


Sebelum ini, Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria turut menegaskan Anwar tidak perlu bersumpah mubahalah atau kerana pelaku dalam rakaman video seks masih belum dibuktikan lagi.

“Sumpah (mubahalah) dalam mahkamah bukan di luar... lagipun apa guna beliau (Anwar) nak bersumpah? Jadi beliau tidak perlu bersumpah di hadapan masyarakat, kenapa tidak buat di mahkamah? Anwar tak perlu dihukum sebab beliau tidak lagi didapati bersalah.

“Dalam video itu, kita belum tahu siapa pelakunya, kalau nak bersumpah mubahalah pun kena tunggu bukti dulu tapi kalau ada (bukti) pun Anwar tidak boleh disabitkan bersalah sebab menurut Islam perlu ada empat saksi yang menyaksikan kejadian itu berlaku,” katanya.

keratan daripada sumber malaysia kini


pandangan aku

apa yang aku paham sumpah laknat boleh buat bila seseorang itu dah cukup bukti dan disabitkan salah dengan saksi yang boleh dipercayai oleh undang-undang..tapi si individu itu masih tidak mengakui bersalah baru boleh buat sumpah laknat..tapi yang jadi sekarang aku tengok dah jadi trend..bila berlaku satu perkara buat sumpah laknat..tapi kesalahan belum terbukti...adoiii apa sudah jadi..ayoyo 

kalau salah pandangan aku ni...tolong betulkan

tolong la jgn mempermainkan isu yang menutup minda.. ayoh bangun buka minda ..ayohh..


1 comment:

Anonymous said...

Allah sendiri pernah berfirman bahawa Dia tidak suka orang yang suka bersumpah-sumpah ni. Ikut perundangan Islam yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t. Itu sahaja.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...